Cu carne sau fara, cum este mai sanatos? - Intense Fitness
Cu carne sau fara, cum este mai sanatos?

Cu carne sau fara, cum este mai sanatos?

Cu carne sau fara?

Tot mai des primesc intrebari legate de treaba asta. E mai bine sa fii vegan, vegetarian? E mai bine sa manânci mai multă carne „pentru mai mulți muschi” ?

Ei bine, lucrez cu oameni de mai bine de 10 ani si am avut posibilitatea să lucrez, sa studiez si sa imi formez o parere personala legată de acest lucru: cu carne sau fara carne?

Nu sunt nutritionist de profesie ci antrenor. Ca si antrenor ma ocup de performanțele fizice ale clienților mei, atât sportivi profesioniști cat si amatori dar și oameni normali ce vor sa se simtă mai bine in pielea lor si sa se miște mai corect. Cum ar zice colegii din breaslă: sa devina mai „functionali”.  Pentru a putea răspunde la această întrebare o sa ma folosesc de un caz foarte recent. Una dintre clientele mele a vrut să facă o operație estetică la sani ce nu necesita un implant. Doctorul este unul din cei mai buni specialiști în domeniu si cand spun acest lucru nu ma raportez la aparițiile lui TV alaturi de persoane publice. El i-a comunicat că nu o va opera daca este vegana. Clienta mea era vegana de mai bine de 2 ani (si una foarte serioasă, care nu consuma junk food din Soia etc.).  Motivul a fost simplu, dar explicatia una pe măsură. Rata de recuperare a musculaturii după intervenție va fi prea lentă pentru a-ti putea garanta succesul operatiei iar doctorul nu isi asuma acest risc.  Si cu asta voi încheia capitolul cu operatia estetică, lasandu-va pe voi sa trageți concluziile in urma explicației de mai sus.

Unul din cei mai mari preparatori fizici ai antrenamentului modern, Charles Poliquin, a spus o frază pe care nu am putut să mi-o scot din memorie si am sa o traduc pentru voi:

„Dacă nu mișcă, Nu este proteina”

Acum sa nu ma intelegeti greșit, nu sunt împotriva organismului, ba chiar am facut un scurt experiment pe mine timp de aproape 2 luni. Raspunsul organismului meu a fost bun: nivel energetic super ok, ceea ce este normal, carbohidratul va predomina, forța cu mici pierderi, însă cea mai mare pierdere de departe a fost masa musculara si tonusul. Aproximativ 3 kg de masa musculara pierdută în 2 luni. Nu vreau sa dau exemplu si alti clienți sau cunoscuți dar concluziile au fost aceleași. Cu siguranta se poate trăi cu treaba asta.

CONCLUZIE: din punctul meu de vedere, problema nu este carnea sau proteina animală, ci cantitatea de carne care este consumată în raport cu activitatea fizica pe care o ai zi de zi. Este clar nu poți asimila o cantitate mai mare de 30g de proteina la o masă. Însă stim cu totii, ne plac gratarele, micii, etc. Pe lângă cantitatea prea mare de proteina, cea mai mare problemă o reprezintă cantitatea de grăsime din carnea animală. Atunci când mănânci în exces grăsime animală aceasta se pune pe vasele de sânge, organe si de-acolo incep intr-adevar problemele.

Cred ca rezolvarea problemelor o reprezintă ponderabilitatea. Consumarea legumelor verzi, carbohidratilor cu absorbtie lentă si evitarea cărnii in exces iti vor reda echilibrul si sanatatea.

Autor: Alex Valah

Comenteaza

Adresa ta de mail nu va fi facuta publica